Când produsele Shure ajung pe piață, clienții aud rareori despre procesul de luare a deciziilor care a avut loc în culise în timpul procesului de dezvoltare. Istoricul companiei Shure, Michael Pettersen, dezvăluie povestea reală din spatele unuia dintre modelele emblematice: Beta 58.
Anul era 1986. După 20 de ani pe piață, SM58 a fost provocat de o nouă serie de microfoane dinamice Electro-Voice care foloseau magneți de neodim. Microfoanele E-V „N-DYM” au fost puțin „mai tare” decât SM58. Deși nu este deosebit de semnificativ într-un sistem de întărire a sunetului din lumea reală, a fost impresionant într-o demonstrație a unui magazin de muzică și a început să aibă impact asupra vânzărilor SM58. Pentru a combate microfoanele E-V, managementul de produs Shure a propus o nouă linie de microfoane dinamice cu magneți de neodim.
Inginerul de microfon Ernie Seeler, care proiectase legendara serie Unidyne III (inclusiv 545, 565, SM57 și SM58), a dezvoltat un nou element de microfon supercardioid folosind un magnet de neodim. Modelul supercardioid a oferit o mai bună respingere a feedback-ului cu monitoare de scenă puternice decât un cardioid, ceea ce a fost un beneficiu valoros. Ernie a îmbunătățit, de asemenea, izolarea la vibrații a elementului microfon și respingerea acestuia a zumzetului electromagnetic. În cele din urmă, o grilă întărită care a fost practic rezistentă la lovituri a fost o îmbunătățire reală față de SM58 standard.
Cu lucrările de proiectare aproape finalizate, Shure trebuia să decidă cum va arăta noul microfon și să-i dea un nume. În astfel de situații, Shure a angajat adesea un designer industrial din exterior. Un astfel de designer, Wes Sharer, a creat designul industrial al modelului Unidyne I Model 55 – un design clasic care se află acum în colecțiile permanente ale Muzeului de Artă Modernă din New York și Institutului de Artă din Chicago. Un altul, Bob Deschamps, a creat designul patentat al grilei SM57, care este folosit și astăzi.
Pentru noua linie de microfoane cu neodim, Shure a selectat Morton Goldsholl Design, unul dintre cele mai importante studiouri de design grafic din Chicago. Domnul Goldsholl era un cunoscut al S.N. Shure și avea o reputație excelentă în domeniul designului industrial și grafic, poate cea mai notabilă creație a sa fiind sigla corporativă Motorola „bat-wing” M.
Când Mort și-a dezvăluit prototipul noului microfon vocal din neodim, acesta avea o grilă cromată, mânerul gri SM58, o bandă ecuator portocalie cu buline pe grilă și o insignă dreptunghiulară cu noua denumire „Shure Beta 58”. Raționament: SM58 era deja microfonul vocal „Alpha”, sau dominant, în industrie; iar Beta urmează Alpha în alfabetul grecesc.
Când a fost informat ferm că bulinele portocalii nu erau acceptabile, Mort a înlocuit punctele cu o bandă elastică portocalie solidă. Managerul de produs pentru microfon, Sandy Schroeder, nu a fost mulțumit de niciun design, dar conducerea superioară – după ce a plătit pentru noul design – a insistat ca prototipurile să fie prezentate potențialilor utilizatori. [Notă: un membru al conducerii superioare a fost daltonist. Într-adevăr.]
Poate că nu este surprinzător, clienții au respins în mod universal modelele din mai multe motive: grila cromată ar reflecta luminile scenei; mânerul gri ar fi confundat cu SM58; iar portocaliul nu era atrăgător. Shure a decis să păstreze denumirea „Beta 58” și insigna de nume pe mâner. Cu toate acestea, Mort a refuzat să-și schimbe designul prototipului. Shure și Morton Goldsholl Associates s-au despărțit.
Un alt designer industrial, Hari Matsuda, a preluat proiectul. Hari a proiectat grafica panoului frontal pe mixerele Shure M267, FP31 și AMS4000 și AMS8000. Am sugerat o bandă albastră (aceeași culoare ca și dunga orizontală de pe panourile frontale ale mixerelor Shure) pentru a înlocui banda portocalie de pe grilă. Aceasta a oferit o culoare comună și un detaliu de design pentru a lega microfoanele și mixerele Shure. Lui Hari i-a plăcut această idee. Pentru a completa banda albastră de pe grilă, el a recomandat un finisaj albastru metalic al mânerului pentru noua linie de microfoane din neodim. Prototipurile de design ale lui Hari au fost prezentate clienților potențiali, reacțiile au fost pozitive și s-a născut „Beta Blue”.
Conducerea era încă convinsă că Mort avea dreptate în privința grilei cromate, așa că la introducere, Beta 58 era disponibil în două versiuni: un Beta 58C cu o grilă cromată lucioasă și un Beta 58M cu o grilă mată nereflectorizantă. Clienții au preferat în mod covârșitor grila mată, iar versiunea cromată a fost scoasă din producție curând.
Acum, peste 30 de ani mai târziu, numele „Shure Beta” și schema de culori Beta Blue sunt recunoscute la nivel mondial printre inginerii de sunet profesioniști. Dar dacă ar fi fost „Beta Orange”?